Primo grande nerf su COD WWII

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Il primo grande aggiornamento di Call Of Duty WWII: il nerf del BAR

COD WWII è uscito da solamente una settimana, ma questo non ha fermato la community dal richiedere vari aggiornamenti. Alcune delle preghiere della community sono state ascoltate, poichè il primo aggiornamento per WWII è stato reso disponibile oggi.

L’aggiornamento (versione 1.05) ha risolto molti problemi di connettività, schermate di caricamento e di interfaccia generale.

Il BAR è stato finalmente nerfato

Il cambiamento più notevole di questo aggiornamento era la regolazione delle armi. Il BAR (M1918 Browning Automatic Rifle), che è era l’arma migliore nel gioco in quanto ad efficienza, è stato finalmente nerfato.

Questo aggiornamento ha anche raddoppiato la quantità di classi che i giocatori possono creare durante i match personalizzati. I giocatori ora avranno accesso a dieci classi invece di cinque, un aggiornamento molto importante per la scena competitiva. 

Sledgehammer ha inoltre annunciato il primo weekend ufficiale di doppia XP per Call Of Duty WWII: fino a lunedì 13 novembre, ore 13.00 ET, i giocatori potranno beneficiare del boost di esperienza.

Ecco l’intera patch note:

Hey everyone,

Welcome to our first Patch Note Update! We’ve heard the community loud and clear over social channels, and we’re working around the clock to ensure a better experience for all players. We’ve been tracking issues as they arise on our end and have pushed an update to address some of your top concerns.

Below are all the changes and fixes we pushed out today.

COD:WWII MULTIPLAYER UPDATES:

  • Connectivity improvements and optimizations

  • Fixed de-ranking issues

  • Addressed an issue where players encountered an infinite load screen

  • Leaderboard stability improvements and bug fixes

  • General UI improvements

  • Loading optimizations

  • Splitscreen functionality improvements

  • Added new unlock inventory stars to indicate when new items are added

  • Adjusted hit marker audio to be higher default level (note: can be adjusted in settings)

  • Fixed out of world exploits on Gustav Cannon and Sainte Marie du Mont

  • Espionage Basic Training – Reduced painted time from 10 seconds to 6. Made it so only bullet damage paints you.

  • Weapon tuning to allow for one shot kills outside of hardcore mode, enabling challenge completion.

  • Fixed infinite flamethrower bug

  • XP Earn rate tuned in Operation Neptune

  • Fix issue of shotgun variants not appearing

  • Emblem Editor and visualization improvements

  • GameBattles Improvements

  • Fixed Gridiron Ball exploits

COD:WWII MULTIPLAYER WEAPON TUNING UPDATES:

BUFFs –

  • Walther Toggle Action Shotgun – Damage increased at extremely close range

  • Bren LMG – Increased damage per shot

  • LMG Bipod – Sped up ADS time when in bipod stance

NERFs –

  • BAR Rifle – decreased fire rate and widened hip fire spread

  • STG44 Rifle – widened hip fire spread

  • FG42 Rifle – increased recoil and widened hip fire spread

  • Machine Pistol – decreased damage ranges

SNIPER CLASS – Fixed a bug with all Sniper Rifles zooming to exact center when aiming down the sights.

COD:WWII NAZI ZOMBIES UPDATES:

  • Zombie Map Exploit Fix – clipping into a zombie spawn closet using revive mechanic in Laboratory

  • Fixed Klaus pathing

  • Fixed out of world exploit – The Final Reich

Be on the lookout for an additional update tomorrow, along with Call of Duty: WWII PC Game Updates.

Sebbene questo aggiornamento trascuri molte segnalazioni della comunità competitiva, molte modifiche contribuiranno sicuramente a migliorare WWII col passare del tempo.
Come noi, anche molti giocatori sono in attesa di vedere come reagiranno i giocatori professionisti a questo nuovo meta causato dal nerf del BAR.